søndag 26. august 2007

Tog i Spania


Jeg kunne godt tenke meg å kjøpe en 4 eller 6 dagers togbillett i forbindelse med spania-oppholdet, men det er litt krøkkete at all togtrafikk ser ut til å gå via Madrid. 6 dagers billett på første klasse koster ca 2100, det er det samme som jeg betaler for flybilletten. Jeg er litt usikker på om jeg skal reise en uke først for så å dra til Malaga 8. okt. og være der i 2 uker.
Mulighet:
30. sept. kl 1200 sånn ca ankomst Madrid
30.-sept.-2. okt. Madrid
2.-5. oktober Santiago de Compostella/A. Coruña (1)
5.-7. oktober Sevilla (2)
7. oktober ankomst Malaga(3)
7.-20. oktober Malaga
??
26. oktober - avreise Madrid

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg kan godt gi deg noen tips om reise i Spania når jeg har vært der noen dager. Det går mye buss rundtomkring. Litt treigere enntog, men gir et langt bedre inntrykk av landskap og byer en reiser gjennom. Men er målet å farte fort fra og til, er nok tog bedre - så sant du ikke skal på kryss og tvers. Spania likner vel på Frankrike i så måte - og gør at en må via navet for å komme videre. Italia er langt mer gjennomvevd av toglinjer. men det er jo Spania du skal til...