lørdag 20. oktober 2007

Cadiz - lørdag





Bussen jeg tok fra Malaga var ikke akkurat en direktebuss, den tok stadig avstikkere fra motorveien for å plukke opp eller sette av passasjerer. Men jeg fikk et slags gjensyn fra bussen med Mijas (på avstand), Fuengirola, Marbella, Gibraltar, Algeciras osv. Jeg liker meg veldig godt i Andalucia (i likhet med 10 millioner andre turister)
Men - tilslutt - etter drøye fire timer var jeg framme i Cadiz. Jeg gikk en god time rundt i byen trillende og bærende med all bagasjen rett og slett fordi det meste av overnatting var fullt. Gav opp billige hostaler og endte opp med et ok hotell i gamlebyen ved siden av katedralen, og skal være her to dager.
Imorgen er det søndag, og jeg har overhodet ikke planlagt noe som helst. Men det blir nok messe, fotosafari, og kanskje litt skriving.
Akkurat nå sitter jeg på fortausrestaurant på en liten plaza ved siden av noen unge hollendere som er i stigende rus og blir mer og mer høyrøstet. Byen har laget noen hotspoter med WIFI - som her. Bra! På hotellet får jeg nemlig ikke koblet opp.
Ellers bestod noe av kveldsunderholdningen av gatemusikanter som overhodet ikke kunne spille. Det overrasket meg litt - trodde det var noe jeg stort sett opplevde f.eks. foran M44 (storsenteret på Bryne) - har filmet dem og vil legge ut en smakebit av "trekkspillmusikk", ærlig talt - til og med faren min spiller bedre enn dem.

Ingen kommentarer: