søndag 7. oktober 2007

Inkarnasjonsjomfruen

J
Jammen er ikke jeg heldig. Igår da jeg ruslet hjem etter en rolig kveld i Alcacaibaen (den mauriske delen av gamlebyen i Granadaen), så jeg i enden av den trange gaten et opptog som gående mot meg. Det viste seg å være en religiøs prosesjon der "inkarnasjonsjomfruen" ble båret rundt i bydelen. Fascinerende - jeg kjenner fortsatt den sterke lukten av røkelse. Det var unggutter i hvite t-skjorter som hadde æren av å bære henne, det må ha vært blytungt for stadig vekk tok de seg en pause. Da krøyp de fram under forhenget for å bli vannet.
Nå har jeg tatt buss fra Granada til Malaga, og videre bybuss til språkskolen, Club Hispanico. Nå håper jeg det blir to kjekke uker med salsa og spansk.

1 kommentar:

Heidi sa...

Merkelege tradisjonar. Skulle gjerne ha sett på.