fredag 19. oktober 2007

Helt pyton


Siste kveld i Malaga, en etter min mening undervurdert spansk by. Jeg rusla rundt, kikka etter en av de 20 kinoene jeg hadde hørt byen skulle ha, men endte opp med å lese avis og drikke øl på en kafe. Da kommer det et par inn som tydeligvis var ute for å lufte pytonslangen sin. Etter å ha stilt noen interesserte spørsmål om alder og lengde, og forsiktig klappet slangen, spurte de om jeg hadde lyst til å holde slangen. Det hadde jeg selvfølgelig, og de knipsa dette bildet.
Litt trist at det er slutt her, imorgen kl 12 går bussen til Cadiz, en by jeg har hørt mye fint om. Ellers irriterer det meg at Universitetsforlaget nesten en måned etter at jeg sendte inn manus, ennå ikke har sendt meg "språkvasken" - det vil si - de sendte den i forrige uke fra Norge til Malaga - men antakelig har de ikke spandert ekspressporto - for det har ikke kommet til skolen, og nå er det for seint - vel - jeg skal la forslag til omslagstekst og spa fram et passende bilde. Men kommer boka ut før jul??

Ingen kommentarer: