mandag 8. oktober 2007

Språktesting

Vi ble testa, og det gikk stort sett på de mysteriøse verbendingene i spansk, og jeg må innrømme at jeg tror det meste var feil, men etter samtale med lærer, har jeg likevel blitt plassert på "nivå 3". Det er en morsom miks av engelske pensjonister, ungdommer, en horde tyskere, kvinner i stor overvekt. Ved siden av meg står en norsk ungdom som høylytt klager over at han har fått regning på 900 euro pga ting han har ødelagt i fylla. "Det har jeg faen ikke tenkt å betale...." Han står i en viss kontrast til den tyske legen i klassen min, som hvert år reiser til Peru for å operere personer med hareskår for Røde Kors. Han ønsket å lære mer spansk for å kunne snakke skikkelig med folk. Jeg må bli mer kjent med han.

Nå skal vi på busstur i Malaga, og 1230 er det de første spanskleksjonene. Elevene i Norge har høstferie, og det er feriestille på bloggene deres.
----
Nå har jeg hatt første klasse - klassen er vel nokså todelt, 3 ganske flinke, og 3 ganske dårlige. Jeg hører til den dårlige halvdelen som har fusket meg til å være med. Vi har fått noe som ser ut til å være en enorm hjemmelekse. Reptere ditt og repetere datt og lære seg bøyningen av ørten uregelmessige verb + en del gloser. Men første er det visst salsa. Så er det middag håper jeg, og så er det å prøve å huske det jeg lærte for 26 år siden da jeg gikk på språkkurs i Barcelona.

Ingen kommentarer: