søndag 14. oktober 2007

Malaga søndag



En ikke ekstremt innholdsrik dag (foreløpig), gikk (på føttene) strandpromenaden inn til Malaga. Der så jeg en folkehop, og jeg tiltrekkes umiddelbart og helt naturlig av mange mennesker, folkeansamlinger, høytalere, sirener osv. Det var vel et par tusen som skulle løpe Malaga rundt, trodde først det var maraton, men det var det visst ikke. Tror de lurte seg unna med en liten mil. Så fikk jeg med meg siste del av gudstjenesten i katedralen. Har ellers ligget og slappet av, men har også klart å produsere en tekst for NDLA-prosjektet. Har skyldt dem to tekster fra september. De lønner meg nemlig ut september - og nå regner jeg med at vi er kvitt. Jeg har avtale med dem om 6 nye tekster før jul, men da til stykkpris. Betingelsene er noe dårligere, men jeg føler jeg står friere.
Nå er det tid for å gjøre spansklekser, jeg har også vært i bokhylla der folk setter fra seg bøker de har lest, så andre kan overta dem. Fant en bok oversatt fra spansk til tysk av den for meg ukjente forfatter Manuel Vasquez Montalban, han har jeg aldri hørt om så han vinner sikkert Nobelprisen i litteratur neste år. Kl. 8 skal jeg spise middag med en tysk datafyr som heter Frank. Det har akkurat regna litt, og jeg tror vi stikker ned til strandpromenaden eller en wok-restaurant som ligger like ved.

Ingen kommentarer: