fredag 5. oktober 2007

Granada torsdag del 2


4. oktober - Granada

(bildet til venstre er fra katedralen der plutselig et kirkekor fra Åsane menighet i Bergen stemte i både det ene og det andre)

Akkurat nå sitter jeg og ser på spansk tv – tyrefekting, oksen er ganske sliten, og gidder nesten ikke røre på seg – ærlig talt, er dette underholdning? Der datt den etter å ha fått nådestøtet. Vanskelig å se hva som er poenget med dette.

Arne prøver å argumentere med at han også ”går” ganske mye i forbindelse med salsa 2 (wov!) og swingen på torsdagene. Men – kan min ensomme og ettertenksomme vandring i Granadas smug og gater, sammenlignes med det han ærlig nok, også omtaler som ”vralting” i salsa? For å være ærlig, det kan se ut som om erfarne salsadansere lider av alvorlig hoftefeil. I dag har jeg kjøpt to t-shorter, en flamenco-t-skjorte (”Yo soy flamenco”) og en Don Quixote – t-skjorte som jeg skal ha på meg når jeg fører elevene gjennom de klassiske litterære tekstene.

Ellers har jeg daglig kontakt med elevene – gjennom å kommentere deres blogger og svare på spørsmål i It’s Learning.

Ojsann – ny runde med tyrefektning – den virker ikke mye sprek den nye oksen heller. Det er for øvrig dyrenes dag i dag. Det er dessuten slutt på ramadan hvis jeg har forstått den spanske tv’en rett.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Shorte ;-) Begynner å slita med norsken?

Leif Harboe sa...

Når jeg skriver shorts for kortbukse, er det ikke da logisk å skrive t-shorte? Ok, jeg gir meg...