mandag 22. oktober 2007

Mandag i Caceres


Våknet halv fem - og når man våkner, kan man jo likegodt stå opp. Så derfor ingen grunn til ikke å ta 7-bussen til Sevilla. Så er det det vanlige styret med å dechiffrere transportsystemet til en ny by. Vel - to estacioner med autobusser - og jeg måtte da ta buss fra bussstasjon for de sydgående bussene til buss-stasjonen for de nordgående. Utrolig hva noen spanske gloser kan utrette.
Igår overvant jeg min sjenanse og oppsøkte en salsaklubb - vel - der var det kurs for de viderekommende og det var gøy å se på - klubben lå i et halvguffent strøk på nordspissen i Cadiz, men de hadde et kjempeopplegg der med instruksjon hver kveld (man måtte kun drikke for 3 minimum euro).
Og - nå føler jeg med bokstavelig på landet - men Caceres er vel den småsnuskete hovedstaden i Extramaddura (eller er det Badajoz?) - det er ikke mange kilometrene til Portugal herfra. Caceres skal forøvrig bli europeisk kulturhovedstad i 2016 reklamerer de med overalt.
Pensjonatet lå i 4. etasje uten heis - men jeg fikk til gjengjeld en kjempestor leilighet (vel - mesteparten av "leiligheten" var en umotivert lang gang). Rett ved torget. Akkurat nå er jeg vel igrunn nokså motivert for å komme meg hjem til Heidi. Jeg er selvfølgelig allid motivert for det, men nå er jeg veldig motivert! (Kyss til deg, Heidi!)
Foruten alt husarbeidet som jeg skal gjøre (?), venter diverse (digitaliserte) rettebunker - skal ha fire (?) kursdager for RFK - dessuten skal Arne Olav Nygard og jeg lage et kursopplegg for NDLA) som vi da muligens skal kjøre rundt i Norge. Jeg blir rett og slett litt matt ved tanken på november og tida framover. Som norsklærer med Vg1 og Vg2 må jeg kjøre ørten/innleveringer/arbeider for ha grunnlag for karakterer.

1 kommentar:

Heidi sa...

Helsar tilbake, du min einsame vandrar. Her er det husvarme.