onsdag 3. oktober 2007

I Granada



Bussen gikk halv 11 og var i Granada halv fire etter at vi hadde krysset de andaluciske hoeysletter. Irriterer meg over den baerbare som krangler med aa komme paa nett. Det gjñr det mer innviklet aa faa lagt ut bilder osv. Naa sitter jeg paa nettkafe for aa lese elevblogger m.m. Jeg fant et hotell rett ved katedralen, men der kan jeg ikke bo mer enn to netter. Saa vi faar se hva som skjer. Men det kryr av pensjonater (og turister) her. Akkurat naa lyner og tordner det + at det regner ganske friskt, men man har da med regnfrakk.
....
Mer kommer.
Jeg måtte drikke to øl i en kafe før det sluttet å regne, så begynte jeg å gå i retning av det jeg mente måtte være Alhambra, vel det ble plutselig mørkt og jeg virret rundt i Granada uten å finne det som har vært mitt navigeringspunkt - Katedralen. Jeg husket heller ikke hvilket hotell jeg bodde på, men etter å ha gått på kryss og i det uendelig fant jeg tilbake. Granada er en stor by - imorgen må jeg få tak i et turistkart. Nå har jeg etter å ha endret på alle mulige innstillinger fått maskinen på nett. Det gjør ting litt enklere. Sunniva sendte en søt SMS, og jeg tenkte hvor uendelig godt det er å ha familie (og 2 katter) (jeg har foreløpig ikke noe personlig forhold til hamsteren (er det en eller to?) eller til kanarifuglen William som riktignok synger ganske fint.
All gåingen min bør vel kunne trekkes fra når Arne og jeg skal gå til Santiago de Compostella?

1 kommentar:

Arne Hanevik sa...

Vel,fratrekk og fratrekk, Leif? Husk at jeg går på to dansekurs for tiden, blant annet snart salsa 2. Der går man jo ut skrittene, som kjent. Som ei and som vralter. Og man går gjerne i både to og tre timer. Spent på hvordan den malagenesiske varianten av salsa ser ut. Hevder den seg mot Geldys og det kubanske?

Arne